کاهش ۴۵ مگاواتی مصرف برق گلخانه‌ها با کاربرد تجدیدپذیر‌ها

اشتراک گذاری

وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و نفت برای کاهش ۴۵ مگاواتی مصرف برق در بخش گلخانه‌های استاندارد و مدرن کشور ظرف چهار سال با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر قرارداد همکاری منعقد کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این مطلب گفت: قرارداد همکاری میان معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو، شرکت بهینه سازی سوخت وزارت نفت و سازمان تات به منظور تامین انرژی گلخانه‌های استاندارد کشور با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی امضا شده است.

سید مجتبی خیام نکویی افزود: با امضای این قرارداد، کاهش ۴۵ مگاواتی مصرف برق معادل ۴۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش گلخانه‌های کشور در بازه زمانی چهار سال هدفگذاری شده است.

وی با بیان این که در استفاده از انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی از سایر کشور‌ها عقب هستیم، اظهار داشت: استفاده از انرژی خورشیدی به جای برق و سوخت‌های فسیلی در بخش کشاورزی با توجه به تغییرات اقلیمی و ضرورت کاهش گاز‌های گلخانه ای، اجتناب ناپذیر است و ما در گام نخست تمرکزمان را بر بخش باغبانی گذاشته ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درهمین حال خواستار حمایت از طرح‌های مربوط به کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی برای کاهش مصرف برق و سوخت‌های فسیلی شد.

نظرات