اشتراک گذاری

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: نگاه وزارت نیرو در این زمینه آن است که برقی‌سازی‌ها بر مبنای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گیرد.

به گزارش برق نیوز، مجید عمید پور افزود: میزان اتلاف برق در شبکه برق کشور نسبت به کشور‌های پیشرفته زیاد است. وی ادامه داد: بر همین اساس و باهدف کاهش این اتلاف‌ها طرح‌ها و مطالعات زیادی در پژوهشگاه در دست اجرا است که امید می‌رود با اجرای آن‌ها شاهد کاهش قابل‌توجه در این زمینه باشیم.

همچنین به تلاش برای برقی‌سازی کلان‌شهر‌های کشور و به‌خصوص تهران اشاره کرد و گفت: راهی به غیر از برقی‌سازی کلان‌شهر‌ها برای رهایی از آلودگی‌های صوتی و هوایی وجود ندارد.

وی افزود: باید در کلان‌شهر‌ها سیستم حمل و نقل مترو، اتوبوس‌های برقی، خودرو‌های برق و موتورسیکلت‌های برقی توسعه یابند تا از میزان آلودگی‌ها کاسته شود. براین‌اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت عزم خود را برای برقی‌کردن کلان‌شهر‌ها و در گام نخست تهران جزم کرده و اخیراً هم تعدادی ایستگاه شارژ خودروی برقی در سطح تهران نصب‌کرده است.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: نگاه وزارت نیرو در این زمینه آن است که برقی‌سازی‌ها بر مبنای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گیرد. وی همچنین به مصوبه اخیر برای توسعه ۳۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس باید توسعه برقی‌سازی از محل سرریز تولید انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای برقی‌سازی در تهران باید نسبت به توسعه شبکه و افزایش ایستگاه‌های شارژ اقدام کرد.

نظرات