ماینر‌های غیرمجاز ۵ درصد از برق کشور را مصرف می‌کنند!

۲۱ مرداد ۱۴۰۴
اشتراک گذاری

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر با اشاره به سهم دو هزار مگاواتی ماینر‌های غیرمجاز در مصرف برق کشور اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به 20 درصد از مشکلات مربوط به قطعی برق به ماینر‌های بدون مجوز مربوط می‌شود.

معاون تجارت خارجی شرکت توانیر هشدار داده است که مالکان اماکن اجاره‌ای نسبت به استفاده ماینر‌ها مسئولیت دارند و در صورت آسیب به شبکه و تجهیزات باید خسارت‌های وارد شده را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که مطابق تصمیمات گروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده از برق یارانه‌ای برای استخراج ارز دیجیتال مجاز نبوده و با آن برخورد می‌شود.

جالب است بدانید که در کشور ما مسیر قانونی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد و ساده‌ترین راه برای کسب مجوز‌های قانونی، احداث نیروگاه خورشیدی است. درواقع استخراج بیت کوین با برق خورشیدی نه‌تنها منع قانونی ندارد بلکه می‌توان مجوزهای لازم را نیز از دولت دریافت کرد و به صورت کاملا قانونی اقدام به انجام این کار نمود. 

در پایان آقای اله‌داد اشاره کرد که برآوردها نشان می‌دهد که تعداد ماینر‌های غیرمجاز کشور حدود 800 تا 900 هزار دستگاه است و تداوم همکاری مردم می‌تواند به کاهش بار اضافی و تامین پایدار برق کشور کمک کند. 
 

نظرات