دولت چهاردهم پیشگام در رفع ناترازی انرژی و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، با تأکید بر اهمیت رفع ناترازی انرژی در دولت چهاردهم اعلام کرد دولت باید در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌ها و مجموعه‌های دولتی پیشگام باشد تا به الگویی برای مردم و سایر بخش‌ها تبدیل شود.

۵ مهر ۱۴۰۴
اشتراک گذاری

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، با تأکید بر اهمیت رفع ناترازی انرژی در دولت چهاردهم و برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد با حضور رئیس‌جمهور برای حل چالش‌های آب، برق و گاز، اعلام کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری، تأمین انرژی مورد نیاز بخش تولید در اولویت تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دولت قرار دارد.

او در جلسه شورای عالی انرژی که با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و استاندارد و جمعی از مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، بر لزوم ارتقای بهره‌وری انرژی در بخش خانگی، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تأکید کرد و افزود: دولت باید در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌ها و مجموعه‌های دولتی پیشگام باشد تا به الگویی برای مردم و سایر بخش‌ها تبدیل شود.

در نورسان انرژی بخوانید:

بورس برق سبز چیست؟ راهنمای جامع خرید و فروش برق تجدیدپذیر

در این نشست که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، کلیات چارچوب صدور مجوز تأمین انرژی برای واحدهای بزرگ صنعتی جدید و همچنین ترازنامه سالانه انرژی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

علاوه بر این، اصلاح سازوکارهای ارتقای بهره‌وری انرژی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دستگاه‌های دولتی به تصویب رسید. اصلاح آیین‌نامه مربوط به تأمین تجهیزات و کالاهای کم‌مصرف برای نهادهای دولتی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نظرات