اردشیر آذر،معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح همزمان ۵۷ نیروگاه خورشیدی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مصرفکنندگان انرژی در کشور، دستگاههای دولتی و ادارات هستند. بر اساس مصوبه هیئت وزیران، این دستگاهها باید طی پنج سال آینده دستکم ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا، استانداری چهارمحال و بختیاری با بهرهگیری از منابع موجود، تأمین برق موردنیاز خود از انرژی خورشیدی را در دستور کار قرار داده تا بهعنوان الگویی برای سایر دستگاهها عمل کند. این موضوع در جلسات رسمی نیز بهعنوان یک تکلیف قانونی مورد تأکید قرار گرفته است.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به ظرفیتهای طبیعی استان گفت: شدت تابش خورشید در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، هرچند در زمینه تأمین زمین محدودیتهایی وجود دارد. با تشکیل کمیتهای به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، تاکنون بیش از هزار مگاوات موافقت اصولی برای احداث نیروگاههای خورشیدی صادر شده یا در دست صدور است.
در نورسان انرژی بخوانید
نیروگاه خورشیدی صنعتی | راهحل رفع مشکل قطعی برق صنایع و کارخانجات
آذر افزود: تاکنون چندین نیروگاه با ظرفیتهای ۳۰ و ۵۰ مگاوات کلنگزنی شده و در مراحل پایانی اجرا قرار دارند. در گام بعدی نیز با استفاده از وام احداث نیروگاه خورشیدی و همراهی بسیج سازندگی، توسعه نیروگاههای خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به آسیبپذیری استان در حوزه انرژی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در بسیاری از صنایع تکمحصولی است و ناترازی انرژی به این بخشها آسیبهای جدی وارد میکند. هدف ما تأمین انرژی ادارات و خانوارها از منابع پاک بهویژه خورشیدی است تا ضمن پشتیبانی از صنایع و کشاورزی، از قطعیهای مکرر برق جلوگیری کرده و خسارتهای احتمالی به مردم را کاهش دهیم.
منبع: خبرگزاری مهر