افزایش سهم تجدیدپذیرها در تامین برق کشور در برنامه هفتم

اشتراک گذاری

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تأمین برق کشور خبر داد.

به گزارش برق نیوز، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، گفت:

به‌منظور مدیریت مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی، وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و کشور مکلفند به منظور رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تأمین برق کشور، در قالب ماده (١٢) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم جهت توسعه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، نیروگاه‌های خودتأمین در بخش‌های صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی، تجاری، عمومی، اداری و خانگی، برقی سازی خودرو‌ها با اولویت اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها در استان‌های ساحلی جنوب کشور با استفاده از پمپ‌های حرارتی زمین گرمایی اقدام کنند.

نظرات