وزیر نیرو با اشاره به هزینه هنگفت سالانه ۱۲ میلیارد دلاری تامین سوخت مایع نیروگاهها، گفت: با ۱.۵ سال ذخیره این سرمایه میتوانیم ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر بسازیم.
به گزارش برق نیوز، علی اکبر محرابیان در جلسه شورای عالی انرژی با بیان این مطلب، توضیح داد: ما در طول یک سال فقط برای تامین سوخت مایع نیروگاه ها، ۱۲ میلیارد دلار با نرخ ۷۵ سنت هزینه میکنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر این میزان سرمایه را، یک و نیم سال ذخیره کنیم و با آن نیروگاه تجدیدپذیر بسازیم میتوانیم ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه بسازیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: به عبارتی ما سالانه معادل ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را دود میکنیم و محیط زیست را آلوده و ناترازی ایجاد میکنیم.