رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از افزایش۱۰۰ درصدی تحویل سامانههای خورشیدی قابل حمل به عشایر استان در دولت سیزدهم خبر داد.
مهدی دادگر با تشریح عملکرد مقایسهای دوره دو ساله شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: همزمان با ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، به منظور برخورداری همه اقشار جامعه از نعمت برق پایدار، تحویل سامانههای خورشیدی به عشایر در دستور کار دولت قرار گرفت که تا شهریورماه امسال تحویل سامانههای مذکور به یک هزار و ۶۵۰ سامانه رسیده و از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به طرح برکت آفتاب (نیروگاههای خورشیدی کوچک مقیاس) اشاره کرد و افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد نیروگاههای خورشیدی در سطح استان ۴۷۱ نیروگاه با ظرفیت ۴.۹ مگاوات بوده که این روند طی ۲ سال گذشته با افزایش ۳.۱ مگاوات ظرفیت و افزایش ۱۶۲ نیروگاه در شهریورماه امسال به ۸ مگاوات ظرفیت و ۶۶۳ نیروگاه رسیده که از رشد ۶۳ درصدی در ظرفیت و ۳۴ درصدی در تعداد برخوردار شده است.
وی بهسازی شبکههای روشنایی معابر با نصب چراغهای LED به منظور کاهش تلفات و مدیریت مصرف برق در شبکه طی ۲ سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: این روند در آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۵ هزار و ۲۰۰ چراغ بوده که با تعویض ۱۳ هزار و ۱۹۹ مورد جدید، این اقدامات به ۱۸ هزار و ۳۹۹ چراغ افزایش یافته و از رشد ۳.۵ برابر برخوردار بوده است.